אצות ספירולינה

אצות ספירולינה

אצות ספירולינה הן הדבר בחם ביותר בתחום ה"סופר פוד" – מזונות על בעלי ערכים תזונתיים גבוהים בצורה ראויה לציון. אך מסתבר כי למעשה הערך התזונתי הגבוה של האצות הללו ממש לא התגלה משום מקום, בתקופה המודרנית וזה בהחלט איננו טרנד של העידן החדש בלבד. מתברר כי כבר בתרבויות עתיקות מסוימות נהגו לצרוך אצות ספירולינה וכי יתרונותיהן התזונתיות היו מתועדות היטב. זהו מזון על, שניתן להפיק אותו בצורה טבעית או מבוקרת, בבתי גידול החוסכים בצריכת משאבים ותוך ערכי קיימות סביבתית ראויה לציון. 

הכוח של האצה הטרייה 

אצות ספירולינה לקנייה אפשר למצוא ברחבי העולם, אך לא תמיד הן משווקות בצורתן הטבעית והטובה ביותר. מיטב הערכים התזונתיים של האצה באים לידי ביטוי באצה הטריה. אי אפשר לומר כי אצות ספירולינה מיובשות מאבדות את כל הערכים הטובים שבהן, אולם במידת האפשר כדאי להעדיף את התוצרת הטריה. כך ניתן להעניק לגוף את כל היתרונות התזונתיים כגון חלבון בכמות גבוהה מאוד, מגוון רחב של ויטמינים, הרבה ברזל, נוגדי חמצון, מינרלים, סידן ועוד.

כחול – נוגד החמצון של הטבע

כדאי לשים לב כי השם אצות ספירולינה לא מייצג סוג אחד בלבד של אצה. מדובר במשפחה של אצות המאופיינות בהיותן מסולסלות. הן עשויות להיות כחולות או כחולות ירוקות, אך אין זה עניין אסתטי בלבד. הצבע האופייני של האצות הללו מעיד על נוכחות של תהליך פוטו סינטתזה חזק ביותר אשר יוצר חומרים נוגדי חמצון רבי עוצמה. חלבון זה יוצר את הצבע הכחול האופייני. 

ספירולינה ניתן לצרוך טרייה, בפני עצמה או בתוספת למאכלים שונים. אין צורך לנשנש כמויות גדולות. אפילו כמות בהיקף של כפית יומית מהווה תספוקת של סידן, ברזל, ויטמינים לרוב, חלבונים ועוד, מכל טוב. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נעלי עבודה – ישמרו על העובדים
רכישה של נעלי עבודה זוהי החלטה חשובה מאוד אשר תוכל להפוך את סביבת העבודה של העובדים שלכם להרבה יותר...
קרא עוד »
אוג 10, 2021
ביופסיה לאבחון סרטן השד
הליך הביופסיה לאבחון סרטן השד מתבצעת כאשר קיים חשד לגידול ממאיר בתוך בבלוטות או צינוריות החלב בתוך...
קרא עוד »
ספט 25, 2017
עיסוי אינטגרטיבי
עיסוי אינטגרטיבי משלב למעשה שיטות עיסוי שונות, והוא מספק פתרון הוליסטי לכל הגוף. מדובר בשיטת עיסוי...
קרא עוד »
אוג 30, 2018